December 05, 2012

Masa untuk terbang dengan motosikal!!

Stylo tu kalau bawa kat Malaysia



DARI aku kecil dulu, banyak dah kartun atau rancangan yang siarkan contohnya itula keadaan pada masa 2020 iaitu bila negara kita mencapai status negara maju.

Aku ingat itu hanyalah khayalan semata-mata apatah lagi jumlah kenderaan yang ada di Malaysia dah semakin banyak.Malas tul nak rempuh trafik jam.

Tapi tahukah anda ada seorang warga amerikani dah cipta  sebuah motosikal  tiga roda yang boleh terbang sejauh beberapa kilometer.

Pemilik motosikal tu, Larry Neal menggelarkan motosikalnya yang berkuasa 582 cc itu sebagai super sky cycle dan ada tiga kipas dengan panjang bilah 1.7 meter.

Bunyinya agak menarikkan, memangla motortu sebenarnya mampu terbang pada  jarak 56.3 kilometer sejam  dan mendarat di kawasan seluas  enam meter.

Boleh bawa g pam minyak jugak


Dah tentu aku yang akan duduk kat semenyih tak lama lagi gembira dengan beritani.malastu nak layan jam dan sikap `gila' pemandu Malaysia.

Tapi arga dia yang cecah RM230 k buatkan hasrat aku terbantut terus.

Tapi berbaloi2tu pada yg mampu.Motosikaltu boleh terbang selama lima jam untuk full tank tapi untuk yg ada lesen kapal terbangjela.huhu

P/S:dengar kata Neal dah dapat kebenaran untuk hasilkan lebih banyak moto terbangni.

No comments:

Post a Comment